5 клас


Правила спілкування з батьками. Культура спілкування і поведінки


https://uk.drunkentengu.com/pravila-obscheniya-s-roditelyami-kultura-obscheniya-i-povedeniya-0e0e40



03.11.2020     5-А, В ,Г, Д, Є,    06.11.2020      5-Б клас

Тема: Емоції і почуття

Настрій людини часто змінюється. Це залежить від обставин та емоцій, які вона переживає.

 Емоції – це переживання, пов’язані з конкретною ситуацією. В емоціях виявляється ставлення людей до навколишнього світу, до усього, що відбувається в житті. Позитив ні емоції (радість , захоплення, задоволення) покращують настрій, а негативні (страх, горе, відчай, гнів, тривога) – псують його. Подумайте та продовжте список позитивних емоцій. Тепер – негативних. Не завжди людина може чітко усвідомити емоцію, чого не скажеш про почуття. 

Почуття – це стійке переживання, пов’язане зі ставленням до іншої людини, предмета чи явища. Наприклад: любов, дружба, заздрість, ворожість.

Почуття виражаються через емоції. Проте інколи буває так, що вони не збігаються, або ж, навпаки, суперечать одне одному. Якщо вас насварили дорослі, то це не означає, що вони вас не люблять або ставляться вороже. Пригадайте зі свого життєвого досвіду подібні ситуації.

 Настрій людини залежить від того, як розвиваються події у її житті та що відбувається навколо. Настрій значною мірою залежить і від здоров’я людини, зокрема від стану нервової системи. Люди можуть бути безпорадними і немічними, перебувати у стані страху, суму, розгубленості. Як правило, вони потребують піклування та співчуття.

 Співчуття – це здатність поставити себе на місце іншої людини, зрозуміти й відчути те, що й вона. Глибше співчуття називають співпереживанням. Співчувати та співпереживати здатні чуйні, милосердні люди. 

27.10.2020     5-А, В ,Г, Д, Є

Тема: Повага до себе та інших

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати §8 2. Виконати письмово завдання 3 на ст.53 (5 речень) 3. Повторити §7

Матеріали до уроку:






13.10.2020     5-А, В ,Г, Д, Є

Тема: Умови успішного навчання

Домашнє завдання: Опрацювати §7

Матеріали до уроку:

1.   Притча про можливості і здібності

 Один чоловік якось приїхав у село. І раптом побачив у курнику орлятко. Він, наче півень або курка, ходив перевальцем і клював зерна. Іноді його, ніби курча, довбали дзьобом півні, що були старші за нього, нічого не побоюючись. Чоловік вирішив провести експеримент. Взяв орлятко на руки, сказав:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

Але орлятко зістрибнув з його рук і пошкандибав назад в курник, клювати зерна. На наступний день чоловік знову взяв орлятко, відніс його на горище, і знову промовив:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

А потім зіштовхнув орлятко вниз. Той пролетів кілька метрів, але, опинившись у дворі, знову почалапав в курник. На третій день чоловік взяв орлятко з собою в гори. Піднявся на найвищу вершину і сказав:

 - Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

На цей раз він постарався підкинути орляти вище. Той злякався, адже внизу була прірва. Довелося молодому орлу розправити крила і полетіти. Він піднімався все вище і вище. Далеко внизу залишився і чоловік, і гора, і село, і курник, і жили там півні з курми. Всього на секунду пошкодував орел, що він все-таки навчився літати, і знову йому захотілося назад, в затишний курник. Але тут його пронизала думка, що його місце - дійсно в небі. І тоді він зрозумів, що завжди буде згадувати і свій курник, і село, і цього чоловіка. Та  до них не повернеться вже ніколи .

Обговорення притчи.

-         Що ви зрозуміли з цієї притчи?

-         Що вона означає?

-         Як стати успішним? Чи є у вас талант до чого-небудь?


Повідомлення учителя

- Для кожного учня навчання - найголовніша справа. Щоб бути освіченою людиною, почуватися впевнено у житті, оволодіти професією, потрібно вчитися. Ви, мабуть, помічаєте, що одним учням навчатися легко, вони швидко засвоюють і запам’ятовують новий матеріал, іншим, навпаки - важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу. Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості, працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо. Щоб добре вчитися, потрібно планувати свій час, дотримуватися режиму дня, тренувати пам’ять, увагу, зосередженість. Тільки працювати над собою необхідно щодня. Якщо ж лінуватимешся, будеш неуважним на уроках, не виконуватимеш усіх завдань, не завантажуватимеш роботою свою пам’ять, не розвиватимеш уваги, то погано вчитимешся, не досягнеш успіхів у житті.


-         Так що ж таке успіх? 

У́спіх (англ. success; нім. Erfolg n; рос. успех), також до́спіх — позитивний наслідок роботи та справи, змагання, життя тощо; значні досягнення, удача, талан. позитивний результат діяльності, факт вищого досягнення поставленої мети.

Експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

Учитель. Давайте проведемо експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

ü Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який палець зверху – правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.

ü Схрестіть руки на грудях.

ü Поплескайте в долоні. Яка рука зверху?

-  Отже, той у кого права рука знаходиться (домінує) над лівою – мислитель, а якщо ліва над правою  – то ви митець. Тобто треба розвивати творчі здібності, щоб досягти успіху.


 Кожен із вас, діти, може мати здібності.

-  У чому проявляється здібність людини та як їх можна розвивати? (здібності музичні, спортивні здібності, наукові здібності, художні здібності)

Існують здібності, які вчені називають інтелектуальними.

— Що таке інтелект?

Інтелект - здатність розумно діяти, раціонально мислити та успішно долати життєві ситуації. Цікаво знати, що... у психології інтелект позначається буквами IQ. Високий показник IQ - понад 140 балів. В усьому світі таких людей нараховують близько 100 тисяч. Жінки зазвичай краще розв'язують мовні завдання, а просторові їм видаються складнішими. Чоловіки успішно розв'язують просторові та числові завдання.

Рівень інтелектуального розвитку людини підвищується під час читання класичної, сучасної художньої та науково-популярної літератури, розв'язування логічних задач, виконання розвивальних вправ.


8.10.2020             5-Б клас

6.10.2020             5-А,  5-В, 5-Г, 5-Д, 5-Є класи 

Тема: Комфортне навчання учня

Домашнє завдання:1. Опрацювати §6

                                    2. Повторити §4,5

Матеріали до уроку: 

Ти дізнаєшся про життєвий ритм, значення сну та про те, як запобігти перевтомі; навчишся планувати свій день і швидко виконувати домашні завдання, організовувати робоче місце для навчання.

Той, хто планує свій час, завжди досягає успіхів у будь-якій справі: у навчанні, роботі, спорті. Щоб добре вчитися, працювати, треба вибирати посильні та конкретні завдання.

Життєвий ритм

Відомо, що розумова і фізична активність людини змінюється протягом доби та тижня. Зазвичай, найвища ефективність розумової та фізичної праці припадає на 10-13 та 15-18 години. Можеш переконатися в цьому на власному досвіді.

Братися за серйозні справи рекомендують удень з 11 до 17 години. Уночі з 2 до 4 години людина припускається помилок навіть під час розв’язування нескладних математичних задач.

У середині тижня працездатність більша, а на початку і в кінці — менша. Для відпочинку та відновлення сил маємо суботу і неділю.

Поміркуй

Коли твоя активність найвища?

Ти вже знаєш, що протягом доби для навчання й відпочинку, для їди та сну є сприятливі й несприятливі години. У таблиці 1 сприятливі години позначено кольором: для навчання — червоним; для сну — синім; для занять фізичними вправами — жовтим; для їди — зеленим.

Таблиця 1


Це допоможе в житті

Планування часу допомагає успішно вчитися, встигати займатися улюбленою справою.

Навчання вдома

Пригадай

Чи користуєшся ти чиєюсь допомогою під час виконання домашніх завдань?

Буває, що виконати домашні завдання тобі допомагає вчитель у групі продовженого дня та дорослі вдома. Проте головним твоїм помічником є організованість у навчанні.

- СЛОВНИЧОК -

Організованість у навчанні — уміння тримати в порядку своє робоче місце, розподіляти і берегти час, планувати й контролювати свої дії.


Насамперед привчи себе виконувати домашні завдання щодня в один і той самий час.

Зосередься на виконанні завдань: прибери зі столу все зайве, вимкни телевізор, комп’ютер та радіо.

Починай з предметів середньої складності, потім берися за складніші, залишивши легкі на кінець.

Якщо матеріал, який треба вивчити, дуже великий або важкий, розбий його на окремі частини і опрацьовуй кожну частину окремо.

Навчися користуватися словниками і довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти та пояснення, правила, формули в довідниках.

Не залишай підготовку до виступів, написання творів, виконання творчих робіт на останній день, оскільки такі завдання потребують багато часу. Готуйся до них заздалегідь, протягом кількох днів, розподіляючи навантаження рівномірно.

Якщо в тебе є комп’ютер, навчися за його допомогою знаходити інформацію, обчислювати, оформляти творчі роботи тощо.

У разі потреби звертайся по допомогу до дорослих або однокласників.

Щоб виконувати домашні завдання було зручно, дотримуйся правил організації робочого місця школяра.

•    Стіл потрібно встановити біля вікна. Зверни увагу, якою рукою ти пишеш: якщо правою, то світло на робочу поверхню має падати зліва, а якщо лівою — то справа.

•    Якщо поставити стіл біля вікна неможливо, подбай про штучне освітлення. Найкраще для робочого столу підходить настільна лампа на гнучкій ніжці; світло повинно бути не дуже яскравим.

•    Поверхня робочого столу має бути на рівні сонячного сплетіння. Потрібно сідати на всю поверхню стільця, спину тримати прямо, лікті на столі, ноги на підлозі.


Розглянь малюнки. Хто з дітей сидить правильно? А хто ні? Чому?

Виконуючи завдання, використовуй підставку для книжок. Під час письма відстань між очима і зошитом має бути не менше ніж 30 см, а зошит потрібно трохи повернути, адже так зручніше писати.

Виконуючи домашні завдання, не забувай перепочивати. Приблизно через кожну годину роботи відпочивай 5-10 хвилин. Вийди на балкон чи подвір’я, послухай музику, потанцюй. Якщо зголоднів — перекусити. Зроби кілька фізичних вправ.

В.п., видих. 1. Ліва рука вгору, права вниз, вдих. 2. В.п., видих. 3. Права рука вгору, ліва вниз, вдих. 4. В.п., видих. Повторити 8-10 разів.

В.п., руки до плечей. 1-4. Колові рухи зігнутими руками вперед. 5-8. Колові рухи зігнутими руками назад. Дихання вільне. Повторити 8-10 разів.

В.п., руки зімкнуті над головою. 1-2. Нах тулуба вліво. 3-4. Нахил тулуба впраЕ Дихання вільне. Повторити 8-10 разів.

ил В.п., руки вгору в замок, вдих. ю. 1. Нахил уперед, видих. 2. В.п. Повторити 8-10 разів.

Біг на місці. Дихання вільне. Виконувати 20 сек.

Стрибки вгору, сплеск у долоні над головою. Дихання вільне. Повторити 10-12 разів.


Вибери, які речі заважатимуть виконувати домашні завдання. Чому?

Підручники, мобільний телефон, зошити, ручки, телевізор, олівці, тр3-плеєр, енциклопедія, іграшка, склянка води, вазон, підставка для книжок.

 Розглянь фотографії. Як облаштовані робочі місця? Оціни своє робоче місце вдома. Як його поліпшити? Обговори облаштування твого робочого місця з дорослими.

Ситуаційні завдання

Максим і Павло — однокласники. Після школи вони швиденько дійшли додому. Максим пообідав, сходив до магазину за дорученням бабусі і зробив домашнє завдання з математики. Через годину він вийшов на подвір’я і погодував птахів. Далі Максим вивчив вірш з української літератури, виконав домашнє завдання з історії, склав портфель та пішов грати з хлопцями у футбол.

По дорозі Максим зустрів Павла, який повертався з рибалки, бо поспішав подивитися матч за участю улюбленої футбольної команди. Виконувати домашні завдання Павло планував після перегляду матчу.

Поміркуй, хто з хлопців правильно організував підготовку домашнього

завдання? Обґрунтуй свою думку.

29.09.2020             5-А,  5-В, 5-Г, 5-Д, 5-Є класи 

Тема: Поведінка пасажира при ДТП..

Домашнє завдання:1. Опрацювати §5

                                    2. Завдання "Перевір себе" на ст.38-39 виконати                                            письмово

Матеріали до уроку: 











22.09.2020             5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д, 5-Є класи 

Тема: Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира.

Домашнє завдання:1. Опрацювати §4

                                    2. Дайте відповіді на запитання в кінці                                                           параграфа (усно).

                                    3.Запишіть в зошит 5 правил етикету, яких має                                           дотримуватися у громадському транспорті                                               кожна вихована людина.

Матеріали до уроку: 

ü  Опитування

Запитання для перевірки знань:

1. Хто вважається учасником дорожнього руху?

2. У якому місці можна переходити дорогу?

3. Які бувають пішохідні переходи?

4. Як треба переходити дорогу, якщо пішохідний перехід не позначено розміткою «зебра»?

5. У яких випадках слід бути особливо уважним при переході дороги? Чому?

ü  Проблемне питання

1. Як правильно переходити дорогу після висадки з громадського транспорту? Як це правильно зробити, якщо зупинка розташована посередині вулиці?

ü  Розповідь учителя

18 березня 1662 року в Парижі почав курсувати перший громадський транспорт — карета на вісім місць. Ідею подав філософ і науковець Блез Паскаль. Нововведення одержало назву омнібус, що з латини перекладається «для всіх». Омнібус був призначений «для осіб, які не мають можливості користуватися паланкіном чи каретою». Та ледь не одразу міська влада заборонила проїзд в омнібусах людям низького походження. Транспорт, який був розрахований саме на таких клієнтів, невдовзі занепав. Удруге омнібуси як громадський транспорт з’явилися у Франції за 160 років.

Громадський транспорт — це мережа пасажирського транспорту, яка обслуговує населення. Зазвичай послуги громадського транспорту надаються за певну плату.

Пригадайте всі види громадського транспорту, які ви знаєте?

Громадським транспортом є автобус, тролейбус, метро, трамвай, маршрутне таксі, приміські потяги, пороми, водні таксі, фунікулери, міжміські залізниці, повітряний транспорт (літаки) тощо.

Зупинка громадського транспорту — це спеціально відведене місце для посадки/висадки пасажирів. Зазвичай зупинки позначаються спеціальним дорожнім знаком або фарбою на дорожньому покритті.

На зупинках громадського транспорту зазвичай багато людей. Автобуси й тролейбуси під’їжджають до зупинки, висаджують пасажирів, забирають нових. Зрозуміло, що в місцях скупчення великої кількості людей та транспорту зростає ризик виникнення небезпечних ситуацій.

Які небезпеки  можуть виникнути на зупинках громадського транспорту?

           Можливі небезпеки, що можуть виникнути на зупинках громадського транспорту:

1.    небезпека травмування під час посадки чи висадки із транспорту;

2. небезпека випадково потрапити під колеса транспорту, що наближається до зупинки, або хтось може випадково штовхнути вас під колеса;

3. небезпека травмуватися в натовпі людей, що очікують на прибуття транспорту;

4. на станції метрополітену небезпечно стояти близько до краю платформи, оскільки можна впасти на контактну колію або отримати травму елементами конструкції вагона (наприклад, бічним дзеркалом заднього виду);

5. небезпека при переході дороги на зупинці громадського транспорту після висадки.

Знайомий багатьом людям з дитинства вислів «обходь автобус ззаду, а трамвай — спереду» у сучасному місті стає небезпечним. Ви маєте чітко засвоїти, що переходити дорогу можна тільки в тому випадку, коли на дорозі немає транспорту і вона добре проглядається. Зазвичай поряд із транспортними зупинками завжди є пішохідний перехід. Потрібно дочекатися, поки автобус або тролейбус поїде, і спокійно переходити дорогу, дотримуючись усіх правил безпеки.

ü  Розповідь учителя

Безпека пасажира залежить від дотримання правил поведінки в салоні громадського транспорту. Коли ви заходите в тролейбус, автобус чи інший транспортний засіб, не штовхайтеся, будьте ввічливими, пропустіть уперед людей похилого віку та батьків із малими дітьми.

Якщо в салоні є вільні місця, то найкраще сісти.

Якщо в салоні багато людей, то треба стати так, щоб не заважати іншим пасажирам. Голосно не розмовляйте, не привертайте уваги людей до себе. Не бігайте по салону і не штовхайтеся.

Тримайтеся за поручні, щоб не впасти при гальмуванні.

Пам’ятайте, що ви повинні поступатися місцем старшим людям, пасажирам із дітьми, якщо їм ніде сісти. Це загальноприйняті правила ввічливості.

Не можна спати, перебуваючи в транспортному засобі, що рухається. Небезпечно не стільки проспати потрібну зупинку, скільки травмуватися під час маневру чи різкої зупинки.

Не можна стояти на сходах та притулятися до дверей, оскільки вони можуть автоматично відчинитись і ви випадете на проїжджу частину.

Уважно слухайте оголошення водія, щоб не пропустити своєї зупинки. До виходу готуйтеся завчасно, щоб спокійно й без поспіху вийти в потрібному місці.

При виході будьте уважними, тримайтеся за поручні, щоб не оступитись і не впасти, оскільки східці бувають не досить зручні або зависокі для дітей.

Якщо вас ненароком затисло дверима, то потрібно про це голосно повідомити водія або попросити інших пасажирів передати водію, щоб він відчинив двері.

    Небезпеки, що можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті

ü  Розповідь учителя

Ми з вами з’ясували, що громадський транспорт може бути небезпечним, якщо не дотримуватись певних правил. У переповненому транспорті ризик потрапити в небезпечну ситуацію зростає.

По-перше, це ризик травмування при посадці й висадці з переповненого салону. Будьте уважні та обережні! Якщо ви відчули, що вас потягнув за собою натовп пасажирів, то не намагайтеся чинити опір, не хапайтеся руками за поручні.

По-друге, у переповненому салоні

може бути нестача свіжого повітря, тому ви можете відчути запаморочення та нудоту. У такому випадку не соромтеся, зверніться по допомогу до дорослих, що стоять поруч. Вони повідомлять водія та допоможуть вам вийти на свіже повітря.

У будь-якому разі, завжди краще пропустити переповнений транспорт і дочекатись наступного.

   Засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті. Найбезпечніші місця в салоні автотранспорту

ü  Розповідь учителя

Крім правил безпечної поведінки в салоні транспортного засобу, нам треба ще додатково розглянути засоби безпеки пасажирів у салоні та дізнатися, де знаходяться найбезпечніші місця.

Ви, мабуть, неодноразово помічали, що більшість людей намагається пройти в глибину салону та зайняти місця подалі від кабіни водія. Там нібито спокійніше, ніхто не просить передати гроші за проїзд. А даремно! Найбезпечніші місця в салоні автотранспорту знаходяться за водієм.

Крім того, за нормами безпеки, заборонено розташовувати сидіння так, щоб пасажири сиділи обличчям один до одного, оскільки при різкому гальмуванні або зіткненні пасажира від падіння затримає крісло, що розташоване попереду.

Усі місця мають бути обладнані ременями безпеки, а також підголовниками. Сидіння мають бути оббитими м’яким матеріалом.

 Правила користування громадським транспортом

Очікування громадського транспорту:

1.    Очікувати на транспортний засіб необхідно на зупинках, що позначені вказівниками, не виходячи на проїжджу частину.

2.    Не можна гратися та бігати на зупинці, потрібно поводитися спокійно й витримано.

Посадка в транспорт:

1.    Сідати в автобус, тролейбус, трамвай та інші транспортні засоби можна лише після їх повної зупинки. Посадка зазвичай здійснюється через задні двері, а висадка — через передні.

2.Не можна стрибати в автобус, трамвай на ходу, чіплятися за них ззаду, стояти на виступаючих частинах і підніжках.

У салоні транспортного засобу:

„1.„Зайшовши в салон, пройдіть у середину, не зупиняйтеся на площадці.

„2.„Якщо є вільне місце, займіть його, не стійте в проході.

„3.„Передні місця призначені для пасажирів з маленькими дітьми, інвалідів і людей похилого віку.

„4.„Не шуміть і не розмовляйте голосно. Не відволікайте водія.

„5.„Не висовуйтеся з вікна.

„6.„Якщо вам потрібно вийти на найближчій зупинці, завчасно перейдіть ближче до виходу.

При виході з транспорту:

1. Виходьте тільки після повної зупинки.

2. Вийшовши з трамвая, не затримуйтеся на проїжджій частині: подивіться направо і, якщо немає машин, можна йди на тротуар.

3. Переходити дорогу на зупинці завжди небезпечно. Краще скористатися пішохідним переходом.




15.09.2020                 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д, 5-Є класи 

Тема: Безпека на дорозі. Безпека пішохода. 

Домашнє завдання: Опрацювати §3, дати відповіді на запитання в кінці параграфа (усно).

Матеріали до уроку:









Немає коментарів:

Дописати коментар