7 клас

30.10.2020                        7-А, 7-Б, 7-Г, 7-Д класи  

Тема: Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.

Матеріали до уроку:  

Здоров’я та відчуття безпеки – основні джерела радості, щасливого та повноцінного життя. Здоров’я  не існує саме по собі і воно дається на все життя і не є постійним та незмінним. Безпека досягається відповідальністю, пильністю, життєвими навичками кожного. Тому треба з раннього дитинства і протягом усього життя прагнути особистісного саморозвитку та самовдосконалення.

 

 « … На жодному автомобілі немає попередження про небезпеку для життя і здоров’я»

  ( Роберт Левелін, англійський письменник, актор і комік)

 

Найшвидша вантажівка

« Гавайський орел» - пожежна машина, а також найшвидша вантажівка на планеті, якій удалося розвинути швидкість 655 км/год.

1995 року американець Шеннон Сейдель придбав старий пожежний « Форд»  1941 року випуску на реконструкцію та доопрацювання машини пішло понад 3 роки. Шеннон тюнінгував автомобіль просто на роботі, в гаражі пожежного департаменту Гавайських островів, 1998 року автомобіля було переобладнано.

Доопрацювання в автомобіля були дуже значні: два турбореактивних

 двигуна від компанії « Роллс – ройс» посіли місце цистерни з водою. Потужність кожного з них – 6 тисяч кінських сил. Пряма ділянка будь – якого гоночного треку занадто коротка для гальмівного шляху цього монстра. Саме тому Шеннон Сейдель установив на « Гавайського орла»  парашут для зниження швидкості, щоб машина на поворотах не перекинулась.

Рекорд був установлений в 1998 році і зафіксований книгою рекордів Гіннеса. Швидкість 655 км/год і в наш час є абсолютним рекордом для вантажного автомобіля.

 

1.     Ознайомлення із витягом із правил дорожнього руху України

21. Перевезення пасажирів

21.1 Дозволено перевозити пасажирів у транспортному засобі обладнаному місцями для сидіння  в кількості, передбаченою технічною характеристикою так, щоб вони не заважали водієві керувати транспортним засобом і не обмежували оглядовість, відповідно до правил перевезення.

21.2 Водіям маршрутних транспортних засобів заборонено під час перевезення пасажирів розмовляти з ними, їсти, пити, палити, а також перевозити пасажирів і вантаж у кабіні, якщо вона відокремлена від салону.

21.3 Перевезення автобусом (мікроавтобусом) організованої групи дітей здійснюється за умови обов'язкового проведення інструктажу з дітьми та супровідниками щодо правил безпечної поведінки під час руху та дій у разі виникнення аварійно-небезпечних ситуацій чи скоєння дорожньо-транспортної пригоди. При цьому спереду і ззаду автобуса (мікроавтобуса) обов'язково встановлюється згідно з вимогами підпункту «в» пункту 30.3 цих Правил розпізнавальний знак Розпізнавальний знак "Діти"«Діти».

Водій автобуса (мікроавтобуса), який здійснює перевезення                   організованих груп дітей, повинен мати стаж водія не менше 5 років і посвідчення водія категорії «D».

На транспортному засобі з розпізнавальним знаком Розпізнавальний знак "Діти" «Діти» під час посадки (висадки) до (з) нього пасажирів повинні бути увімкнені проблискові маячки оранжевого кольору та (або) аварійна світлова сигналізація.

21.4  Водію забороняється починати рух до повного зачинення  дверей та відчиняти їх до зупинки транспортного засобу.

21.5 Перевезення пасажирів (до 8 чоловік, крім водія) у пристосованому для цього вантажному автомобілі дозволяється водіям, які мають стаж керування транспортним засобом більше трьох років і посвідчення водія категорії «C», а у разі перевезення понад зазначену кількість (включаючи пасажирів у кабіні) — категорій «C» і «D».

21.6 Вантажний автомобіль, що використовується для перевезення пасажирів, повинен бути обладнаний сидіннями, закріпленими в кузові на відстані не менш як 0,3 м від верхнього краю борту і 0,3 — 0,5 м від підлоги. Сидіння, що розташовані вздовж заднього або бокового борту, повинні мати міцні спинки.

21.7 Кількість пасажирів, які перевозяться в кузові вантажного автомобіля, не повинна перевищувати кількості обладнаних для сидіння місць.

21.8 Військовослужбовці строкової служби, які мають посвідчення водія транспортного засобу категорії «C», допускаються до перевезення пасажирів у кузові пристосованого для цього вантажного автомобіля згідно з кількістю обладнаних для сидіння місць після проходження спеціальної підготовки і стажування протягом 6 місяців.

21.9 Перед поїздкою водій вантажного автомобіля повинен проінструктувати пасажирів про їх обов'язки та правила посадки, висадки, розміщення і поведінки в кузові.

Починати рух можна, лише переконавшись, що створено умови для безпечного перевезення пасажирів.

2.  Небезпечні вантажі

До небезпечних вантажів належать:

·        Вибухонебезпечні речовини;

·        Легкозаймисті речовини;

·        Речовини підвищеної отруйності;

·        Радіоактивні речовини;

     Умови перевезення небезпечних речовин

1.     Установлення спеціальних знаків ( « Знак небезпеки» та « Інформаційна таблиця небезпечного вантажу»

2.     Вмикання проблискових сигналів оранжевого кольору під час руху.



 25.09.2020                        7-А, 7-Б, 7-Г, 7-Д класи  

Тема: Профілактика захворювань

Заівдання: Опрацювати §4

Матеріали до уроку:  

 І. Актуалізація опорних знань    

Які інфекційні хвороби ви знаєте?

    • Які способи попередження інфекційних захворювань ви знаєте?

 Обговорення ситуації

Узимку в школі дуже багато учнів занедужало на грип. На вимогу медиків заняття в школі на певний час припинилися. Для чого це було зроблено?

Слово «профілактика» походить від грецького слова «попереджувальний». Профілактикою називають комплекс дій, спрямованих на попередження будь-якого негативного явища. Наприклад, профілактика захворювань передбачає, що людина буде щось робити, щоб не захворіти. І це правильно, тому що будь-яку хворобу легше попередити, ніж лікувати.

Існують методи профілактики, які спрямовані на загальне зміцнення організму. Наприклад, здоровий спосіб життя є саме таким методом. Він підвищує захисні властивості організму, робить людину більш стійкою до різних впливів навколишнього середовища.

Профілактикою захворювань займаються фахівці-медики. Наприклад, кожному школяреві роблять профілактичні щеплення. Завдяки їм ви захищені від таких захворювань, як кашлюк, дифтерія, правець, кір, скарлатина, поліомієліт

Є захворювання, які не передаються від людини до людини. Вони називаються неінфекційними.

— Які неінфекційні хвороби ви знаєте? (Наприклад, сколіоз, гастрит, гіпертонія, інфаркт, діабет.)

Однак існують захворювання, які різними шляхами можуть передаватися від хворої людини до здорової. Такі захворювання називають інфекційними. Характерними ознаками інфекційних захворювань є висока температура, нездужання, озноб тощо. Такий стан спричиняють різноманітні мікроби, які потрапляють в організм людини. Їх називають інфекційними агентами. До інфекційних агентів належать бактерії, віруси, деякі гриби, деякі твариноподібні організми. Усі вони мають мікроскопічні розміри. Більшість інфекційних захворювань виникають через віруси.

  • Які неінфекційні хвороби ви знаєте?

(Наприклад, туберкульоз, натуральна віспа, малярія, поліомієліт, грип, холера, чума, лихоманка Ебола.)

Важливою особливістю інфекційних захворювань є на- явність інкубаційного періоду, тобто періоду від моменту зараження до появи перших ознак захворювання. Тривалість цього періоду залежить від способу зараження і виду збудника і може займати від кількох годин до кількох тижнів. Протягом інкубаційного періоду хвора людина є джерелом інфекції і може заражати оточуючих.

  • Які шляхи проникнення інфекції в організм людини ви знаєте?

(Наприклад, через заражені харчові продукти або воду, безпосередньо при контакті, наприклад рукостисканні, або через предмети, що оточують хворого, а також повітряно- крапельним шляхом, через укуси кровосисних комах, через мікроскопічні пошкодження на шкірі.)

  1. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань

В організмі людини так само є система безпеки, що захищає її особисто. Вона вберігає від вірусів, бактерій, грибів і твариноподібних організмів-паразитів, які намагаються потрапити до організму з повітрям, водою та їжею.

  • Яка система захищає людину від інфекцій? (Імунна система.)
  • Яке основне завдання імунної системи?

(Головне завдання імунної системи — зробити людину несприйнятливою до чужорідних біологічних об’єктів, не пустити їх або знищити, якщо вони потрапили в організм.

Людина має спадковий імунітет до хвороб, на які хворіють птахи, собаки, коти, корови, вівці. Поки ми ростемо, наша імунна система здобуває досвід у боротьбі з «ворогами», так формується набутий імунітет. Після того як людина пере- хворіла на деякі інфекційні захворювання, наприклад кір або вітряну віспу, у неї з’являється природний набутий імунітет, а після щеплення — штучний набутий імунітет.

Імунітет забезпечує імунна система, яка виконує певні функції.

Щеплення — це один із заходів профілактики інфекційних захворювань.

Заходи профілактики інфекційних захворювань:

  • обмеження контактів між хворими й здоровими людьми;
  • вакцинація й імунізація здорових людей;
  • застосування лікарських препаратів для запобігання зараженню й розмноженню збудника;
  • підвищення опірності організму людини до інфекційного захворювання.



    18.09.2020                        7-А, 7-Б, 7-Г, 7-Д класи     

Тема: Обираємо здоровий спосіб життя

Заівдання: Опрацювати §3

Матеріали до уроку:                            

Найцінніше для людини,

Для дорослого й дитини –

Це здоров'я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем,

Мусим  добре берегти,

Бо як згубиш – не знайти. 

«Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».  (Авіцена.)

    Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає  сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.

      На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?

   У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки. Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від якої люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.

Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

У кожній мові є слово «здоров´я». Як відомо, кожне слово щось означає і має свою вагу, вживається часто або інколи. «Здоров´я» - слово щоденного вжитку: вітаються «Здраствуйте!», на кінець розмови бажають: «Будьте здорові!». Але за своєю щоденністю це слово ховає свою глибинну суть: здоров´я одна з найбільших цінностей для людини.


                                       ПРИТЧА ПРО НЕВДАХУ-ЛІСОРУБА

   Йде чоловік лісом і зустрічає знайомого, який старанно пиляє дерево тупою пилкою.

- Що ти робиш?

- Хіба не бачиш? Дерево пиляю.

- У  тебе ж пилка затупилася. Чому б тобі не зробити перерву і заточити її?

- Ти що?! Немає часу. Треба скоріше дерево спиляти.

Запитання для обговорення:

1.Чи варто цьому чоловікові тратити час, щоб заточити пилку?

2.Чи допоможе це швидше спиляти дерево?

3. Чи варто людям витрачати час на здоровий спосіб життя?

Підсумуйте!

Той, хто веде здоровий спосіб життя, робить вигідну інвестицію у своє майбутнє. Він витрачає час на фізичні вправи, приготування корисних страв, розбудову стосунків тощо. Але завдяки цьому виконує більший обсяг роботи за коротший час і отримує додатковий  “прибуток”- міцне здоров’я, хороший настрій, вірних друзів,відчуття повноти життя та успіх. Адже  недаремно кажуть:

Хто здоровий – той сміється,

Тому все в житті вдається.

Хто здоровий, той не плаче

Жде його в житті удача.

Умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:

• Висока рухова активність без примусу.

• Збалансоване харчування.

• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.

• Творча активність.

• Повноцінне сімейне життя.

• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.

• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).

Виберіть серед них найважливіші. Чи легко це зробити? Чому?


      Якось бога запитали, що його дивує в людях. І бог відповів…

   Людям набридає дитинство, вони поспішають подорослішати, а потім мріють стати знову дітьми…

   Люди втрачають здоров’я, заробляючи гроші, а потім утрачають гроші, відновлюючи здоров’я…

   Люди так багато думають про майбутнє, що забувають про сьогодення настільки, що не живуть ні в сьогоденні, ні в майбутньому…

Отже, давайте обирати здоровий спосіб життя і берегти своє здоров’я.






















7-Г клас      28.05
7-Д  клас      29.05
Тема: Повторення матеріалу

Інтелектуальний марафон "Крок за кроком до здоров'я"

   Наша сьогоднішня вікторина присвячена здоров'ю, здоровому способу життя та боротьбі зі шкідливими звичками.

   Здоров'я для людини має дуже велике значення, але більшість людей звертають увагу ­на своє здоров'я лише тоді, коли у них виникають із ним проблеми.

У народі є навіть така приказка: «Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив».

Для того, щоб ця приказка не стала девізом вашого життя, сьогодні ми з вами з'ясуємо, наскільки ви обізнані з різних тем, що стосуються здоров'я.

        І етап марафону «Я здоров'я бережу, сам собі допоможу»

Необхідно дати відповіді на питання. 

Запитання:

1.Номер служби «швидкої допомоги». 

2.Після чого проводять демеркурізацію? 

3.Повторіть девіз МНС. 

4.Якщо поряд з вами хтось палить то ви ... 

5.Різке нервове напруження організму, що може викликати різноманітні негативні наслідки, а також може стати причиною онкологічних захворювань.

6. «Чума XXI століття». 

7. Скільки часу на день дитина може проводити перед монітором комп'ютера? 

8. Цією хворобою людину можуть заразити собаки, коти або дикі тварини. 

9.     Що називають зеленим змієм? 

10.     Щоденний розпорядок. 

11.   Він утворюється у наших помешканнях. У ньому існують мільйон бактерій і навіть мікроскопічних кліщів. А у особливо тяжких випадках він може провокувати алергії та астми. 

12.     Цей різновид бігу учені-медики вважають найкориснішим для організму. 

13.     Хвороба ясен. 

14.     Найпростіший спосіб збагатити кімнату киснем. 

15.     Найкращий відпочинок для мозку. 

16.     Ця хвороба печінки має різновиди А та В, а в народі її ще називають жовтухою. 

17.     Хвороба зубів.

18.  Як викликати аварійну службу газу?

19.  Ліки, що знешкоджують бактерії. 

20.  Дуже тривалий стрес, що негативно позначається на психологічному та фізіологічному стані людини. 

ІІ етап марафону  «Шифровка»

Розгадати анаграму.

 КОРКАНИТ,  ВЯЗОРОД,  МАТІВІНИ,  РТОСП,  ЖИРЕМ,  ЄГІГІАН,  КОНИТІН,

ДАЗЯРКА,  БОРОХАВ

ІІІ етап марафону «Книгу прочитаєш - про здоров'я все пізнаєш»

1. Назвіть ім'я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилиці так натхненно і переконливо, що й сам зрештою починав вірити у них. Назвіть книжку. 

2. Героїню якої казки, не зважаючи на мороз і заметіль, зла мачуха та її дочка відправили до зимового лісу за квітами? Назвіть казку. 

3. Як називається книга, у якій записані священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри і життя?

4. Як звали маленького хлопчика, який зумів не лише вижити у диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому рис справжньої Людини. 

5. Яке природне явище описав у своєму вірші Т.Г.Шевченко? 

Реве та стогне Дніпр широкий.

Сердитий вітер завива.

Додолу верби гне високі.

Горами хвилю підійма.

6. Назвіть головну героїню казки Ш.Перро у якій йдеться про дівчину, яка не цуралася брудної роботи, була доброю і щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу допоміг їй вийти заміж за принці. Назвіть казку. 

7. Назвіть ім'я українського і російського письменника, який чудово змалював красу української ночі. 

8. Який словник допоможе вам перевірити правильне написання слів "здоров'я", "загартовування", "безпека"? 

9. Назвіть декілька шкідливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка "Фарбований лис" 

10. У міфах стародавньої Греції  згадується Гігія - богиня здоров'я. Від її імені походить слово, яким називається наука про здоров'я, його збереження та зміцнення. Назвіть це слово (

ІV етап марафону «Прочитай приказку»

        Прочитати приказку, у якій літери у словах переставлені місцями. 

1. реДоб рещи цесер не євабу колині дегор. 

2. реГо муто тьжи, хто ямжитт не родожить. 


Відповіді:

  І етап марафону

1.  103                                                                       11.Пил

2. Після розливу ртуті                                            12. Біг підтюпцем

3. Запобігти. Врятувати. Допомогти                    13. Парадонтит

4.  Пасивний курець                                               14. Провітрювання

5. Стрес                                                                   15.Сон

6. СНІД                                                                   16.Гепатит

7. 15-30 хвилин                                                      17.Карієс

8.Сказ                                                                      18.104

9. Алкоголь                                                             19.Антибіотики

10. Режим дня                                                         20.Депресія

ІІ етап марафону
 НАРКОТИК, ЗДОРОВ'Я, ВІТАМІНИ, СПОРТ, РЕЖИМ, ГІГІЄНА, НІКОТИН, 
ЗАРЯДКА, ХВОРОБА
ІІІ етап марафону 
1.Пригоди Барона Мюнхаузена
2.Дванадцять місяців
3.Біблія
4.Мауглі
5.Буря
6.Попелюшка
7.Микола Гоголь
8.Орфографічний
9.Хитрість, злодійкуватість, схильність говорити неправду
10.Гігієна

ІV етап марафону
1.Добре щире серце не буває наколи горде
2. Горе тому жить, хто життям не дорожить


7-Г клас      21.05
7-Д  клас      22.05
Тема: Туберкульоз: умови інфікування і  розвитку, ознаки захворювання.
 










Завдання: Опрацювати §30


7-Г клас      14.05
7-Д  клас      15.05
Тема: Повторення матеріалу
 Повторити §23-29

7-Д  клас      08.05
Тема: Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні
Завдання:
1. Опрацювати §28-29, ознайомитися з матеріалами до уроку.
2..Виконати тест за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join до 23 год. 8 травня.   Код доступу 440506    Тест виконується 1 раз

7-Г клас      07.05
Тема: Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні
Завдання:
1. Опрацювати §28-29, ознайомитися з матеріалами до уроку.
2..Виконати тест за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join до 23 год. 7 травня.   Код доступу 843076    Тест виконується 1 раз
Матеріали до уроку:









7-Г клас     30.04
Тема: Наркотична залежність
Завдання:
1. Опрацювати §27, ознайомитися з матеріалами до уроку.
2..Виконати тест за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join    Код доступу 175511    Тест виконується 1 раз
Матеріали до уроку:










7-Г клас    23.04
7-Д клас    24.04

Тема:Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Міфи і факти про наркотики.

Завдання: Опрацювати §26, скласти сенкан до теми ( наркотик, наркоманія, психоактивні речовини), запишіть в зошит. Результати обговоримо під час конференції на платформі ZOOM, про яку повідомлю додатково.

Матеріали до уроку:

Психоактивні речовини, що використовують у медицині — це дозволені речовини. Існує величезна кількість психоактивних речовин, які заборонені законом, і їх поширюють нелегально в середовищі наркоманів. Це -  наркотики. Алкоголь також відносять до видів хімічної залежності, тому що в ньому міститься етанол. Психоактивні речовини здатні викликати звикання у людини: як фізичне, так і психічне. У процесі розвитку відбуваються хімічні зміни в головному мозку людини. Тому залежна людина не може припинити вживання, це стає вкрай складним завданням.
Психоактивні  речовини — це натуральні, або штучні речовини, які впливають на нервову систему людини, викликають приємні відчуття, в результаті чого формується фізична і психічна залежність від них, розвивається наркоманія.
Наркоманія – хвороблива тяга людини до вживання наркотиків.
Багато людей широко використовують хімічні речовини, такі, як алкоголь, каву, транквілізатори, седативні та снодійні препарати.
Загальновизнано, що звичка до вживання наркотиків серед під­літків у різних країнах починається з паління цигарок та вживання алкоголю, переходить до частих прийомів спиртного, а згодом пере­ростає у вживання інших видів наркотиків. Не всі підлітки переходять від однієї стадії до іншої. Те, чи здійснили вони такий перехід, залежить від якості відносин у сім'ї, стосун­ків з однолітками, успіхів у навчанні, а також від їхніх особистих якостей.
Причини вживання наркотичних речовин підлітками: 
Ø за компанію;
Ø бажання бути дорослим, «крутим»;
Ø цікавість;
Ø тиск дорослих або однолітків;
Ø бажання зняти стрес, розслабитися;
Ø самотність, пошук сенсу життя;
Ø непорозуміння, конфлікти в родині;
Ø відсутність інтересів, занять;
Ø пошук гострих відчуттів;
Ø небажання бути «білою вороною»;
Ø невміння захистити власну точку зору.
Людина починає вживати наркотики, «розв'язуючи» тим самим певні проблеми. А в результаті це вживання теж стає проблемою. Все навколо руйнується, страждає тіло, особистість, сім'я, але людина не може покинути оскільки вже сформувалася залежність. 




Немає коментарів:

Дописати коментар