8 клас

    8-Г (03.11.2020)        8-Д (05.11.2020) 

«Вибір харчових продуктів як основа безпеки харчування»

Основна складова оздоровчих систем — це безпечне харчування. Їжа приносить користь організму людини, але неякісна їжа може спричинити хворобу. Щоб їжа не завдавала шкоди, слід ознайомитися з основами безпечного харчування й навчитись оцінювати якість їжі.

Якість їжі можна визначити візуально, тобто слід уважно її роздивитися. Зовнішній вигляд їжі свідчить про те, як довго вона зберігалася або як її було приготовано. Можна визначити якість їжі і за її запахом. Більшість зіпсованих продуктів мають неприємний запах. Якщо людина вже почала вживати їжу, то про її якість повідомляють смакові рецептори.

Треба уважно читати те, що написано на упаковці продуктів, особливу увагу звертаючи на дату їхнього виготовлення й термін зберігання. У жодному разі не можна вживати продукти, термін придатності яких уже минув.

Заходячи до місць громадського харчування, потрібно завжди звертати увагу на те, наскільки там чисто й чи все відповідає санітарним вимогам. Не можна купувати їжу на запиленій вулиці, де в продавця немає можливості помити руки.

«ТОП-10 продуктів» 

Найбільш шкідливі продукти

□ Вироби з тіста — торти, печиво тощо.

□ Продукція фастфудів, локшина швидкого приготування.

□ Жувальні цукерки, пастила, «мейбони», «чупа-чупси».

□ Чіпси — дуже шкідливі для організму. Це суміш вуглеводів і жиру в оболонці фарбників і замінників смаку.

□ Солодкі газовані напої.

□ Шоколадні батончики.

□ Сосиски і ковбаси.

□ Жирне м’ясо сприяє утворенню бляшок холестеринів на судинах, що прискорює старіння організму.

□ Майонез містить величезну кількість жирів і вуглеводів, а також фарбників, підсолоджувачів, замінників.

□ Сіль знижує тиск, порушує солекисловий баланс в організмі, сприяє скупченню токсинів.

Корисні продукти харчування

□ Помідори посіли перше місце у списку корисних для людини продуктів харчування, складеного британськими фахівцями. Перше місце помідорам забезпечив високий вміст особливо активних антиоксидантів — лікопенів, а також вітаміну С. Проведені в останні роки дослідження показали, що помідори підтримують у здоровому стані серцево-судинну систему, а також здатні попереджати розвиток раку.

□ На другій позиції в списку — вівсяна каша. Вона містить велику кількість вітаміну Е, а також протеїну і клітковини, які надзвичайно необхідні для нормальної роботи організму.

□ Першу трійку замикають ківі. Ці фрукти містять вітаміни А, С і Е. В їх насінні є також жирні кислоти омега-3.

□ На четвертому місці — чорний виноград. Його антиоксиданти флавоноїди мають здатність не допускати утворення раку і сприяють підтримці здорового серця.

□ На п’ятій позиції — апельсини. Вони містять велику кількість вітаміну С, а також пектини. Останні знижують в організмі рівень шкідливого холестерину.

□ Потім іде броколі, оскільки вона має високу концентрацію антиоксидантів.

□ Авокадо містять жирні кислоти, що стабілізують у крові рівень цукру.

□ Часник містить аліцин, який стабілізує кров’яний тиск.

□ Оливкова олія багата на антиоксиданти.

□ Яблука містять багато флавоноїдів — важливих антиоксидантів, які захищають організм від вільних радикалів і борються із запальними процесами.

Звичайно, це не весь перелік шкідливих та корисних продуктів харчування. Але озвученим у ТОП-10 не слід нехтувати, якщо хочете бути здоровим!

 «Традиційні і сучасні системи харчування»

Наразі фахівцями розроблено велику кількість найрізноманітніших систем харчування, спрямованих на:

- оздоровлення організму,

- схуднення, нормалізацію і контроль маси,

- реалізацію важливих принципів, що полегшують роботу травних органів.

Розглянемо сучасні і традиційні системи харчування й оцінимо їхню ефективність.

13.10.2020                  8-Г клас

Тема: Поняття про оздоровчі системи. 
Завдання: Опрацювати § 7
Матеріали до уроку:

У пошуках нових методик сприяння здоров’ю люди часто звертаються до різних оздоровчих систем.

-         Як ви думаєте, що таке оздоровча система?

-         Які її складові?

-         Чи завжди доцільно використовувати певні елементи цих систем?

Як ви зрозуміли, ми сьогодні будемо говорити про оздоровчі системи.

1. Глосарій. Поняття «оздоровча система»

Оздоровча система – це комплекс вправ і методів, спрямованих на поліпшення стану здоров’я, забезпечення нормального розвитку й активного способу життя; практичні методики сприяння здоров’ю.

2.   Оздоровчі системи бувають традиційні і сучасні, науково обґрунтовані й народні.

 Традиційні системи прийшли до нас із країн з безперервним розвитком культури - Індії та Китаю.

Це йога, у-шу, цигун.

В теперішній час йога - модне захоплення.

В будь-якому фітнес-центрі є інструктор по цій унікальній системі оздоровлення і самовдосконалення. Та люди, виконуючи приписані їм вправи, мало задумуються, що вони торкнулися до загадкового вчення, корені якого губляться у глибині віків.

Для звичайної людини йога - це просто вправи-асани, корисні для здоров’я. Новачки старанно приймають пози воїна чи героя, відчуваючи, як розтягуються м’язи та зв’язки, не задумуючись, хто і навіщо придумав ці асани, які використовуються вже тисячі років.

А народилась йога у стародавній Індії.

Йога - найдавніший, фундаментальний, перевірений тисячоліттями метод свідомого гармонійного самовдосконалення людини.

Йога починає з того, що повертає нам повноту самоконтролю — безцінну здатність керувати особистою волею і силою. Таким чином відновлюється природній стан внутрішньої рівноваги і спокою, що не залежить від зовнішніх обставин.

Послідовники хатха-йоги навіть у похилому віці мають відмінне здоров’я, прекрасну фізичну форму і високу працездатність. Йоги стверджують, що можуть жити стільки, скільки захочуть. 100 років для них - не рідкість.

У наші дні цікавість до йоги викликана перш за все її величезними можливостями в плані підтримки відмінного здоров’я, профілактики і лікування багатьох хвороб. Поради йогів щодо дихання, харчування, роботи, відпочинку, фізичних вправ і гігієни співпадають з останніми рекомендаціями сучасної фізіології та медицини.

Ушу відноситься переважно до розмаїття китайських бойових мистецтв, які розвивалися протягом усієї відомої історії цивілізації Китаю.

Цигун – давньокитайська гімнастика, що поєднує фізичні вправи і медитацію.

Більшість східних єдиноборств направлено на руйнування духу і тіла супротивника (але не насильства!). А гімнастика цигун створена для творення. Творення здоров'я, відновлення життєвої енергії, єднання з природою.

Усі позиції та утворення в цигун дуже плавні, розтягнуті в часі. Під час їх проведення людина немов завмирає, виконуючи за цей час кілька дихальних циклів. За традицією гімнастику цигун проводять на свіжому повітрі, у парку, босоніж на галявині, щоб зарядитися енергією Землі.

Сучасні оздоровчі системи формуються у країнах молодої культури на основі системного (цілісного) підходу - холістичного.

• Хочете бути вічно бадьорими, здоровими і відчувати гармонію тіла і душі? Тоді вам потрібен масаж тіла.

Дотик і масаж відносяться до прадавніх лікувальних методів, оскільки їх можна просто і безпосередньо застосовувати. Вони застосовуються в процесі підготовки до фізичних або спортивних вправ, або як засіб для відновлення енергії та зняття втоми.

Роль масажу незамінна при збереженні та зміцненні здоров'я (профілактика), лікуванні захворювань і патологічних станів, при оновленні втрачених функцій і здібностей (відновлення здоров'я).

Загартовування – це система гігієнічних заходів, спрямованих на підвищення стійкості організму до несприятливих впливів різних метеорологічних факторів (холоду, тепла, сонячної радіації, зниженого атмосферного тиску).

Фітотерапія – використовування лікарських рослин для профілактики та лікування хвороб.

Ароматерапі́я — це стародавнє, вдосконалене віками мистецтво використання ефірних олій, фітонцидів рослин та інших ароматних речовин для укріплення фізичного та психічного здоров'я, для косметичного догляду за тілом.

• Історія кольоротерапії почалася в той момент, коли люди помітили цілющу силу сонячних променів. Незабаром з'ясувалося, що окремі кольори веселки теж впливають на організм людини - заспокоюють, лікують або, навпаки, викликають дискомфорт.

Анімалотерапія (від латинського "animal" - тварина) - вид терапії, що використовує тварин і їх образи для надання психотерапевтичної допомоги.

В анімалотерапії використовуються символи тварин: образи, малюнки, казкові герої, іграшки, а також справжні тварини, спілкування з якими безпечне.  Доктор медичних наук, професор Борис Шевригін упевнений, що «це цивілізований, науковий метод лікування і профілактики серйозних хвороб». «Я думаю, - пише професор, - усім відомо, що люди, які мають домашніх тварин, хворіють менше і живуть довше, а їхня нервова система перебуває в куди кращому стані, ніж у інших.»

Дельфінотерапія - метод лікування, заснований на спілкуванні з дельфінами. Воно допомагає стабілізувати психоемоційний стан людини, зняти психологічне напруження. Після спілкування з дельфіном людина заспокоюється, швидко знаходить вихід із кризової ситуації.

Іпотерапія - метод лікування, заснований на взаємодії людини зі спеціально навченим конем, адаптованим до можливостей хворого в опануванні верхової їзди.

Апітерапія - це медичне використання бджолиних продуктів. У тому числі: мед, пилок, віск, прополіс, королівське желе (маточне молочко).

Гірудотерапія - давній метод лікування, який знову набув популярності. Медична п'явка (Hirudo medicalis) успішно використовується замість сучасних медикаментів і багато в чому перевершує їх, тому що не викликає небажаних побічних явищ.

Каністерапія - вид анімалотерапії з використанням собак.

Собака - прекрасні "ліки" проти гіподинамії, викликаної малорухливим способом життя. Ця тварина задовольняє дефіцит людини у спілкуванні, підвищує самооцінку господаря, покращує його товариськість, розв'язує конфлікти в сім'ї.

Фелінотерапія - терапевтичний вплив кішок.

Більшість учених вважають, що кішкотерапія є ефективним методом лікування багатьох хвороб.

Ребефінг - дихальна терапія.

З'ясувалося, що цей метод допомагає вилікувати невиліковні, з точки зору сучасної медицини, захворювання, зняти сильні психічні стреси, підвищити психофізичний потенціал, а може й допомогти людині знайти сенс свого життя в собі самому.

Дієтотерапія - ефективне і повноцінне перетравлення їжі, лежить в основі нормального обміну речовин.

Для кожної людини існує оптимальний набір продуктів, обумовлений генетичними і фізіологічними особливостями.

Основні принципи дієтотерапії:

1. Забезпечення потреб хворого у харчових речовинах і енергії.

2. Забезпечення відповідності їжі, що споживається, можливостям хворого організму її засвоювати на всіх етапах асиміляції.

3. Врахування місцевого і загального впливу їжі на організм.

4. Використання у харчуванні методів щадіння, тренування і розвантаження.

        5. Індивідуалізація харчування.





Перелік запитань для повторення матеріалу

1. Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності. 

2. Протидія залученню до вживання наркотиків

3.Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. 

4.ВІЛ/СнІД і права людини. 

5.Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. 

6.Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання. 

7.Заходи профілактики на державному і особистому рівнях

24.09.2020                  8-Д клас
22.09.2020                  8-Г клас

Тема: Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях 
Завдання: Опрацювати § 4 -5 стор17-28
Матеріали до уроку:

І. Актуалізація опорних знань.

1.     Заповніть схему, що необхідно робити під час повені.

2.     Перечисліть відомі вам надзвичайні ситуації природного походження.

3.     Перечисліть відомі вам надзвичайні ситуації техногенного походження.

4.     Які наслідки надзвичайних ситуацій?

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Основні принципи порятунку та захисту людей.

Основні способи захисту населення під час НС:

·        Порятунок населення в захисних спорудах та в простих укриттях на місцевості;

·        Розосередження та евакуація населення з великих міст у заміську зону;

·        Своєчасне та вміле використання населенням засобів індивідуального захисту;

·        Проведення заходів медичного захисту;

·        Проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у зонах НС.

     ЕВАКУАЦІЯ – це організоване вивезення населення з міст у заздалегідь підготовлені прилеглі безпечні місця. Евакуацію проводять у найкоротші терміни, поєднуючи перевезення на різних видах транспорту з пішою евакуацією.

     2.Головні завдання Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

    Порятунок та захист людей під час надзвичайних ситуацій – головне завдання ДСНС.

   4. Найпоширеніші ураження й допомога при них.

До найпоширеніших уражень під час НС належать: травматичний шок, який виникає внаслідок травми або обширного опіку; сильна кровотеча; непритомність; переломи кісток кінцівок; рани; тепловий (сонячний) удар; опіки.

 Перша допомога при перегріваннях



Необхідні дії

1.     Перенести потерпілого в тінь.

2.     Дати сильне питво.

3.     Викликати лікаря, «швидку допомогу».

 

Перша допомога при переохолодженнях 

1.     Укрити потерпілого.

2.     Дати випити тепле і дуже солодке питво 

3.     Терміново доставити в тепле приміщення (протягом 1 години)

4.     У приміщенні зняти одяг і помістити потерпілого в ванну з водою 35-400С: не нижче і не вище (вода має бути терпимою для вашого ліктя). Якщо немає можливості помістити потерпілого в теплу воду, обкласти його грілками (температуру грілок також перевірте ліктем).

5.     Грілки необхідно поставити на стопи, підколінні ямки, внутрішню поверхню стегон, поперекову область, живіт, долоні, піхви, шию (мал.).

6.     Після ванни або грілок надіти на постраждалого сухий теплий одяг і укрити теплою ковдрою.

7.     Викликати «швидку допомогу» і до прибуття лікаря продовжувати давати тепле солодке питво.

 Перша допомога при обмороженні.

1.     Перевірте чутливість пальців, чи відчуваєте ви при постукуванні пальці на ногах або руках?

2.     Якщо відсутня чутливість пальців, 15-20 хвилин не знімайте в приміщенні взуття та рукавички.

3.     Відразу ж випийте гарячий солодкий чай.

4.     Можна прийняти 50 мл горілки або коньяку.

5.     Після цього зняти взуття, рукавички, обкласти кінцівки ватною тепло-ізолюючою повязкою або накрити потерпілого ковдрами.

6.     Для попередження розвитку болю дати 1-2 таблетки анальгіну.

7.     Негайно викликати «швидку допомогу».

8.     Не можна! Розтирати обморожену шкіру (особливо снігом), змазувати її олією чи вазеліном, використовувати теплі грілки, ванну, теплу воду з крана.

 

Допомога при забиттях

1.     У перші години після забиття на ушкоджену частину тіла накласти лід або холодну примочку.

2.     При сильних болях дати 1-2 таблетки анальгіну.

3.     На 2-3 добу до ушкодженого місця прикладати тепло (грілку, гарячі ванни).

4.     Рекомендується робити легкий масаж забитого місця для розсмоктування синця.

ІІІ.Рефлексія.

 Обговорення питань.

1.     Які основні принципи порятунку та захисту людей ви знаєте?

2.     Що таке евакуація населення, як її проводять?

3.     Якими є загальні принципи медичної допомоги?

4.     Що таке сховища, як вони влаштовані, якими є правила поведінки в них?




17.09.2020                  8-Д клас                                          
15.09.2020                  8-Г клас

Тема: Класифікація надзвичайних ситуацій
Завдання: Опрацювати §3
Матеріали до уроку:


Ознакою надзвичайної ситуації є наявність або загроза загибелі людей та тварин, або значне погіршення умов їх життєдіяльності; заподіяння великих економічних збитків, істотне погіршення стану навколишнього природного середовища.

Відповідно до характеру походження подій, що можуть зумовити виникнення надзвичайних ситуацій на території України, розрізняють:

— надзвичайні ситуації техногенного характеру: транспортні аварії (катастрофи), пожежі неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове зруйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах тощо;

— надзвичайні ситуації природного характеру: небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища, деградація ґрунтів чи надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери тощо;

— надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру, пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного чи морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, захоплення, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, зникнення (крадіжка) зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо;

— надзвичайні ситуації воєнного характеру, пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, транспортних та інженерних комунікацій тощо.

Крім того, необхідно знати, що, відповідно до територіального поширення, обсягів заподіяних або очікуваних економічних збитків кількості людей, які загинули, за класифікаційними ознаками визначаються чотири рівні надзвичайних ситуацій:

1)

надзвичайна ситуація загальнодержавного рівня

це надзвичайна ситуація, яка розвивається на території двох та більше областей або загрожує транскордонним перенесенням, а також у разі, коли для її ліквідації необхідні матеріали і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості окремої області, але не менше одного відсотка обсягу видатків відповідного бюджету;

2)

надзвичайна ситуація регіонального рівня

це надзвичайна ситуація, яка розвивається на території двох або більше адміністративних районів (міст обласного значення) — Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, або загрожує перенесенням на територію суміжної області України а також у разі, коли для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості окремого району, але не менше одного відсотка обсягу видатків відповідного бюджету;

3)

надзвичайна ситуація місцевого рівня

це надзвичайна ситуація, яка виходить за межі потенційно небезпечного об'єкта, загрожує поширенням самої ситуації або її вторинних наслідків на довкілля, сусідні населені пункти, інженерні споруди, а також у разі, коли для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості потенційно небезпечного об'єкта, але не менш одного відсотка обсягу видатків відповідного бюджету. До місцевого рівня також належать всі надзвичайні ситуації, які виникають на об'єктах житлово-комунальної сфери та інших, що не входять до затверджених переліків потенційно небезпечних об'єктів;

 

4)

надзвичайна ситуація об'єктного рівня

це надзвичайна ситуація, яка розгортається на території об'єкта або на самому об'єкті і наслідки якої не виходять за межі об'єкта або його санітарно-захисної зони.

 

 

Подальша класифікація як природних, так і техногенних надзвичайних ситуацій може бути проведена за такими ознаками: загальна причина виникнення, вид прояву, сфера, наслідки, терміни та масштаб прояву.





8-А,  8-Д  класи        27.05
Тема; Повторення матеріалу
Повторити §23-30

8-Б, 8-В,  8-Г класи        25.05
Тема; Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей
Завдання:
 1. Опрацюйте матеріали підручника §30
2. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.


8-А,  8-Д класи        20.05
Тема; Повторення матеріалу
Повторити §23-30

8-Б, 8-В,  8-Г класи        18.05
Тема; Повторення матеріалу
Повторити §23-30

8-А,  8-Д класи        13.05
Тема: Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей
Завдання:
 1. Опрацюйте матеріали підручника §30
2. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.
3. Готуємося до підсумкової роботи ( 18.05 об 11-00 год.) по §23-30.
Матеріали до уроку



8-А,  8-Д класи        06.05
Тема: Небезпека залучення до деструктивних соціальних угрупувань.Загроза тероризму.
Завдання:
1.Виконайте тестові завдання до 23.00 6 травня за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join 
Коди доступу .
8-А клас - 158972
8-Д клас - 498347
Тільки одна спроба виконання, вказуючи прізвище і ім'я
 2. Опрацюйте матеріали підручника §28, 29
3. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.

8-Б,  8-Г класи        04.05
Тема: Небезпека залучення до деструктивних соціальних угрупувань.Загроза тероризму.
Завдання:
1.Виконайте тестові завдання до 23.00 4 травня за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join 
Коди доступу .
8-Б клас - 571491
8-Г клас - 999244
Тільки одна спроба виконання, вказуючи прізвище і ім'я
 2. Опрацюйте матеріали підручника §28, 29
3. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.

8-В клас      04.05
Тема: Деструктивные группировки и терроризм.
Завдання:
1.Выполните тестовые задания до 23.00 4 мая по ссылке https://naurok.com.ua/test/join 
Код доступа. 286072
Только 1 попытка выполнения теста, указывая фамилию и имя.
 2. Опрацюйте матеріали підручника §26, 27






8-А,  8-Д класи        29.04
Тема: Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність.
Завдання:
1.Виконайте тестові завдання за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 256698
Тест виконувати 1 раз
 2. Опрацюйте матеріали підручника §28
3. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.
Матеріали до уроку:







8-Б,  8-Г класи        27.04
Тема: Протидія торгівлі людьми
Завдання:
1.Виконайте тестові завдання за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 415241.
Тест виконувати 1 раз
 2. Опрацюйте матеріали підручника §28, до ст.130
3. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.

8-В клас      27.04
Тема: Протидія торгівлі людьми
Завдання:
1.Виконайте тестові завдання за наступним посиланням https://naurok.com.ua/test/join Код доступу 415241.
Тест виконувати 1 раз
 2. Опрацюйте матеріали підручника §26,  ст.163-164
3. Ознайомтеся з матеріалами до уроку, поданими нижче.

8-А, 8-Д класи   22.04

Тема: Протидія торгівлі людьми

Матеріали до уроку:












Завдання:
 1. Опрацюйте матеріали підручника §28, до ст.130
2. Складіть сенкан до теми, запишіть в зошит. Результат обговоримо під час конференції, про яку повідомлю додатково.


Немає коментарів:

Дописати коментар